Заходи по проведенню «Місячника бібліотеки» в Шляхівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів
№ |
Зміст роботи |
Дата |
Відповідальні |
Виконання |
1. |
Переєстрація читачів на 2015/2016 навчальний рік. |
До 25.08 |
Щербина Л.А. |
|
2. |
Консультація з читачами під час видачі літератури щодо правил користування бібліотекою. |
Серпень початок вересня |
Щербина Л.А. |
|
3. |
Прийом і технічна обробка нової літератури. |
Серпень початок вересня |
Щербина Л.А. |
|
4. |
Створення картотеки поточного комплектування і доукомплектування. |
До 10.09 |
Щербина Л.А. |
|
5. |
Підготовка актів на списання загубленої літератури. |
До 11.09 |
Щербина Л.А. |
|
6. |
Огляд літератури до першого уроку |
До 27.08 |
Щербина Л.А. Кл. керівники |
|
7. |
Підготувати книжкову виставку «Нові надходження літератури» |
До 18.09 |
Щербина Л.А. |
|
8. |
Огляд літератури і книжкова виставка на військову тематику, присвячену Дню визволення Кегичівщини від німецько-фашистських загарбників. |
17.09 |
Щербина Л.А. |
|
9. |
Прийняти участь у засіданні районного МО бібліотекарів |
27.08 |
Щербина Л.А. |
|
10. |
Вивчення стану забезпечення учнів підручниками. |
До 08.09 |
Щербина Л.А. |
|
11. |
Провести благодійну акцію «Подаруй бібліотеці книжку», присвячену Всеукраїнському дню бібліотек. |
30.09 |
Щербина л.А. |
|
12. |
Скласти списки літератури з позакласного читання 1-3 класів. |
До 18.09 |
Щербина Л.А. Клас.керівники |
|
13. |
Створення читацького активу школи. |
До 10.09 |
Щербина Л.А.
|
|
14. |
Вивчення фонду шкільної бібліотеки на предмет наявності художньої літератури, що вивчається за шкільними програмами. |
До 05.10 |
Щербина Л.А. Учителі літератури |
|
15 |
Анкетування учнів 8-9 класів і вчителів «Книга у вашому житті». |
До 15.10 |
Щербина Л.А. |
|
16 |
Відокремлення груп читачів: обдаровані, важковиховувані. |
До 09.10 |
Щербина Л.А.
|
|
17 |
Провести бібліотечний урок «Перша друкована книжка в Україні та українське друкарство» з учнями 7 класу. |
22.10 |
Щербина Л.А. |
|
18 |
Складання списків літератури з позакласного читання для учнів 5-9 класів. |
До 08.10 |
Щербина Л.А. Учит. літер. |
|
19 |
Підготувати виставку літератури до Дня козацтва. |
10.10 |
Щербина Л.А. Учитель історії |
|
20 |
Підготувати звіт про контингент учнів та вивчення іноземної мови. |
02.10 |
Щербина Л.А. |
|
21 |
Залучити до читання в бібліотеці учнів, яким важко даються уроки літератури. |
До 13.10 |
Щербина Л.А. |
|
22 |
Організувати підписку в школі на 2015 рік. |
До 30.10 |
Щербина Л.А. |
|
23 |
Екскурсія в сільську бібліотеку п’ятикласників. |
06.11 |
Клас.керівн. 5 класу. |
|
24 |
Відокремлення групчитачів: а) невстигаючі з певних предметів; б)особливо потребують уваги в підвищенні культури читання. |
До 06.11 |
Щербина Л.А. |
|
25 |
Провести з учнями 8 класу бібліотечний урок на тему: «Як вибрати книгу». |
13.11 |
Щербина Л.А. Учит.укр.літ. |
|
26 |
Підготувати і оформити виставку до Дня слав'янської письменності. |
06.11 |
Щербина Л.А. |
|
27 |
Оформити виставку матеріалів з газет і журналів, зробити вирізки для оформлення папки до дня Голодомору. |
До 12.11 |
Щербина Л.А. |
|
28 |
Допомогти класним керівникам підібрати потрібні матеріали до проведення виховних годин до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. |
До 27.11 |
Щербина Л.А. |
|
29 |
Консультація з батьками з питання керівництва читанням молодших школярів. |
12.11 |
Щербина Л.А. Класні керівники 1-3 класів |
|
30 |
Звіт про одержану літературу за календарний 2015 рік. |
22.12 |
Щербина Л.А. |
|
31 |
Участь у святкуванні «Дня Збройних сил України». |
04.12 |
Щербина Л.А. Кл. керівники |
|
32 |
Підготувати виставку до тижня права «Юним про права і обов'язки». |
07.12-11.12 |
Щербина Л.А.
|
|
33 |
Провести бібліотечний урок з учнями 7 класу «Вміння працювати з книгою». |
15.12 |
Щербина Л.А. |
|
34 |
Допомога у проведенні Новорічного свята «У ніч під Новий рік». |
23.12 |
Щербина Л.А. |
|
35 |
Оформлення виставки до Дня святого Миколая. |
18.12 |
Щербина Л.А. |
|
36 |
Провести гру-подорож з учнями 5-7 класів «Сторінками улюблених українських книг». |
03.12 |
Щербина Л.А. Учитель літератури |
|
37 |
Підготувати матеріали до Дня національної згоди. |
03.12 |
Щербина Л.А. |
|
Як читати книгу
1. Взявши у руки книжку, прочитай:
- Заголовок;
- Прізвище автора (чи відомі тобі його книжки?)
- Де і коли видана книжка, для якого вона віку;
- Анотацією,зміст, передмову (якщо вони є);
2. Розглянь ілюстрації. Хто художник?
Подумай :
- Про що і про кого може йти мова у книжці?
- Чи хотілося б тобі прочитати її?
3. Ти прочитав книжку. Після цього:
- Познач слова, зміст яких тобі невідомий;
- Яка основна думка книжки (що хотів сказати автор)?
- Чого вчить цей твір;
- Назви дійових осіб;
- Чи охоче читав ти книжку;
- Чи хотілося б тобі прочитати інші твори цього автора або книжку на подібну тему?
Як працювати з книгою
1. Для ознайомлення в загальних рисах зі змістом книги необхідно:
а) прочитати титульну сторінку – прізвище автора, заголовок, рік видання;
б) прочитати анотацію (коротку інформацію про цю книгу), вміщену на зворотному боці титульної сторінки;
в) уважно ознайомитися зі змістом,вміщеним або в кінці книги, або після титульної сторінки;
г) прочитати передмову або вступ.
2. Під час читання звернути увагу на :
а) назви окремих розділів, частин, параграфів та ін.;
б) вдумливо втаїтися до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами;
в) з’ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій;
г) звернути увагу на посилання (позначаються зірочкою або цифрою) і відразу ж уважно прочитати пояснення ( внизу сторінки).
3. Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:
а) поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше;
б) скласти план (простий, складний), тематичні виписки, тези або конспект .
Вчись читати правильно!
- Стеж за словами в рядку, не переставляй їх;
- Намагайся зрозуміти те, про що читаєш;
- При читанні будь уважним до кожного слова;
- Старайся при читанні про себе не шепотіти і не ворушити губами.
Вчись читати виразно!
- Пам’ятай: не можна прочитати виразно, якщо не розумієш змісту;
- Спробуй уявити собі те, про що читаєш;
- Визнач своє ( та автора) ставлення до подій, персонажів. Постарайся при читанні передати його інтонацію, виділяй голосом важливе;
- Визнач основне завдання читання (що ти хочеш передати);
- Читай, чітко вимовляючи слова, дотримуйся пауз у кінці речення, між абзацами і частинами тексту.
Інтернетні джерела (електронні бібліотеки)
1. Електронна бібліотека «Джерело»: http://ukrlib.com
2. Бібліотека українського центру: http://ukrcenter.com
3. Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою: http://chl.kiev.ua